Lihastautiliitolta kirja lihastautia sairastavien liikunnan tueksi

Lihastautiliiton Lihaksista viis, liikkumaan siis! -käsikirja esittelee laaja-alaisesti ja oivaltavasti liikunnan merkitystä ja mahdollisuuksia lihastautia sairastaville. Käsikirja on osa valtakunnallista liikuntahanketta, jonka liitto toteutti vuosina 2014–2016 Opetus- ja kulttuuriministeriön tuella.

Käsikirja sisältää paljon kokemusperäisiä esittelyjä lajikokeiluista ja -sovelluksista. Sairastavat itse esittelevät laajalti mieliliikuntaansa ja suosikkilajejaan. Kuvitus tuo esiin liikunnan riemua ja havainnollistaa erilaisia liikunnan tukimahdollisuuksia. Lihastautia sairastava tarvitsee liikuntaan usein ulkopuolista tukea ja liikunnan erityisapuvälineitä.

Terveystieteiden tohtori, fysioterapeutti Anders Romberg pitää liikunnan käsikirjaa lähestymistavaltaan raikkaana ja tuoreena ja suosittelee sitä niin sairastaville itselleen, heidän läheisilleen kuin myös koulutusvälineeksi soveltavan liikunnan ja kuntoutuksen ammattilaisille.

Käsikirja julkistettiin 21.9. Turussa ja se luovutettiin julkaisutilaisuudessa ylitarkastaja Sari Virralle, joka edustaa Opetus- ja kulttuuriministeriön liikunnan vastuualuetta.

Lihaksista viis, liikkumaan siis! - käsikirjaa pääset lukemaan tästä.

Kansainvälisen harvinaisten sairauksien päivän kunniaksi Turussa järjestetään 28.2. aamupäiväseminaari, jossa käsitellään harvinaissairauksien tutkim
Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Nuori, anna äänesi kuulua!   Haku Lihastautiliiton nuorisotoimikuntaan alkaa 12.2.2018 ja haku päättyy 2.3.2018 klo 23.59   Nuorisotoimikuntalaisena p
Tervetuloa Lihastautipäiville Turkuun 14.-15.4.2018! Lihastautipäiviä vietetään tänä vuonna Scandic Juliassa Turussa. Lihastautipäivien ohjelma koostuu