Sosiaalineuvonta

Neuvontaa lihassairaille sosiaaliturvaan liittyvissä kysymyksissä antaa sosiaaliturvasuunnittelija
Hanna-Mari Hanhiala: 044 736 1031.

Lihastautiliitto julkaisee vuosittain Sosiaalikompassi-julkaisun,  johon on koottu tavallisimpia vammaisuuteen ja pitkäaikaissairauksiin liittyviä palveluja ja tukimuotoja. Sosiaalikompassi ilmestyy helmikuussa Porras-lehden liitteenä, joten siihen kootut tiedot perustuvat kulloisenkin julkaisuvuoden tammikuun tilanteeseen. Esimerkiksi vuoden aikana tapahtuvat lakimuutokset voivat siis vaikuttaa Sosiaalikompassin tietoihin.

Sosiaalikompassi 2016

Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Lihastautiliitto järjestää keväällä lapsiperheille valtakunnallisen tapahtuman Helsingissä, Merimaailma SEA LIFEssa lauantaina 29.4.2017.  Ohjelman ja
ALUEELLINEN TIETOPÄIVÄ MYOSIITEISTApolymyosiitti, inkluusiokappalemyosiitti ja dermatomyosiittiAika: Keskiviikko 3.5.2017 klo 12.00–17.00 Paikka: Vammaisjä