Suomen Aivosäätiö

Suomen Aivosäätiö tukee taloudellisesti aivoihin, hermostoon ja mielenterveyteen kohdistuvaa tieteellistä tutkimusta ja tekee aivotutkimusta tunnetuksi järjestämällä yleisö- ja koulutustilaisuuksia. Tiedon jakaminen on tärkeä osa Aivosäätiön työtä ja säätiö tuo tieteellisen tutkimuksen tuloksia jokaisen hyödynnettäväksi. Suomen Aivosäätiö toimii yksityisiltä ihmisiltä, yrityksiltä ja yhteisöiltä saatavin lahjoitusvaroin.

Suomen Aivosäätiö on perustettu vuonna 2009 Alzheimer-säätiön, Lastenpsykiatrian tutkimussäätiön, Neurologiasäätiön sekä Rinnekodin kehitysvammatutkimussäätiön toimesta, taustayhteisöinä mukana perustamassa säätiötä olivat Suomen Lastenpsykiatriyhdistys ry, Suomen Neurologinen yhdistys ry sekä Rinnekoti-Säätiö.

Lihastautien tutkimus on osa Aivosäätiön tutkimustoimintaa erillisen Lihastautirahaston muodossa.

Tutustu Suomen Aivosäätiön toimintaan täällä!

Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Mitokondriotautia sairastaville sekä heidän läheisille ja omaisille järjestetään vertaistapaaminen Helsingissä, Valkeassa talossa, 9.-11.6.2017. Vertaist
ALS-päivät Helsingissä 17–18.6.2017 Onko perinnöllisyyden tutkimisella yhteyksiä hoitojen kehitykseen? Tästä aiheesta puhuu neurologian erikoislääk
Lihastautiliitto järjestää yhdessä Matka-agenttien kanssa  11. – 15.9.2017 matkan Tallinnaan. Tallinna on suomalaisille tuttu Viron pääkaupunki, joka