Lihastautiliitossa vertaistukitoimintaa on pääasiallisesti diagnoosiin ja harrastuksiin pohjautuen, myös nuorille on kohdennettua vertaistoimintaa.

ALSia sairasraville järjestetään vuosittain valtakunnalliset ALS-päivät ja Lihastautiliitto ylläpitää ALS-vertaistukihenkilöiden verkostoa. Kaikkien järjestösuunnittelijoiden alueilla toimii ALS- vertaisryhmiä. Alueellisia myosiittitapaamisia järjestetään vuosittain, myös valtakunnalliset Myosiittipäivät on järjestetty kerran. Paikallisten lihastautiyhdistysten alueilla toimii diagnoosiryhmiä ja yhdistykset järjestävät myös tapaamisia. Lihastautipäivien yhteydessä järjestetään vuosittain tapaamisia vaihtuvilla diagnooseilla.

Harrastustoimintaan liittyen järjestetään vuosittain useita vertaistapaamisia, jotka rakentuivat liikunnan, virkistyksen ja liiton eri tilaisuuksien ympärille. Vuonna 2014 Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoituksella aloitettiin 3-vuotinen ”Lihaksista viis – liikkumaan siis” – hanke, joka liikunnan lisäksi tarjoaa mahdollisuuden vertaisten kohtaamiseen. Sähköpyörätuolisalibandytoiminta on jo vakiintunutta liikuntatoimintaa ja sähköpyörätuolifudis uutena lajina lyömässä itseään vahvasti läpi.

Nuorten vertaistukitoimintaa tuettiin myöntämällä nuorisotoimikunnalle jo toistamiseen 2000€ suuruinen määräraha valtakunnallisen nuorisotoiminnan kehittämiseen (2015–2016).

Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Lihastautiliitto järjestää keväällä lapsiperheille valtakunnallisen tapahtuman Helsingissä, Merimaailma SEA LIFEssa lauantaina 29.4.2017.  Ohjelman ja
ALUEELLINEN TIETOPÄIVÄ MYOSIITEISTApolymyosiitti, inkluusiokappalemyosiitti ja dermatomyosiittiAika: Keskiviikko 3.5.2017 klo 12.00–17.00 Paikka: Vammaisjä
Mitokondriotautia sairastaville sekä heidän läheisille ja omaisille järjestetään vertaistapaaminen Helsingissä, Valkeassa talossa, 9.-11.6.2017. Vertaist