Lihastautiliitossa vertaistukitoimintaa on pääasiallisesti diagnoosiin ja harrastuksiin pohjautuen, myös nuorille on kohdennettua vertaistoimintaa.

ALSia sairasraville järjestetään vuosittain valtakunnalliset ALS-päivät ja Lihastautiliitto ylläpitää ALS-vertaistukihenkilöiden verkostoa. Kaikkien järjestösuunnittelijoiden alueilla toimii ALS- vertaisryhmiä. Alueellisia myosiittitapaamisia järjestetään vuosittain, myös valtakunnalliset Myosiittipäivät on järjestetty kerran. Paikallisten lihastautiyhdistysten alueilla toimii diagnoosiryhmiä ja yhdistykset järjestävät myös tapaamisia. Lihastautipäivien yhteydessä järjestetään vuosittain tapaamisia vaihtuvilla diagnooseilla.

Harrastustoimintaan liittyen järjestetään vuosittain useita vertaistapaamisia, jotka rakentuivat liikunnan, virkistyksen ja liiton eri tilaisuuksien ympärille. Vuonna 2014 Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoituksella aloitettiin 3-vuotinen ”Lihaksista viis – liikkumaan siis” – hanke, joka liikunnan lisäksi tarjoaa mahdollisuuden vertaisten kohtaamiseen. Sähköpyörätuolisalibandytoiminta on jo vakiintunutta liikuntatoimintaa ja sähköpyörätuolifudis uutena lajina lyömässä itseään vahvasti läpi.

Nuorten vertaistukitoimintaa tuettiin myöntämällä nuorisotoimikunnalle jo toistamiseen 2000€ suuruinen määräraha valtakunnallisen nuorisotoiminnan kehittämiseen (2015–2016).

Kansainvälisen harvinaisten sairauksien päivän kunniaksi Turussa järjestetään 28.2. aamupäiväseminaari, jossa käsitellään harvinaissairauksien tutkim
Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Nuori, anna äänesi kuulua!   Haku Lihastautiliiton nuorisotoimikuntaan alkaa 12.2.2018 ja haku päättyy 2.3.2018 klo 23.59   Nuorisotoimikuntalaisena p
Tervetuloa Lihastautipäiville Turkuun 14.-15.4.2018! Lihastautipäiviä vietetään tänä vuonna Scandic Juliassa Turussa. Lihastautipäivien ohjelma koostuu