Lihastautiliiton lausunto hallituksen esitysluonnokseen valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa

29.03.2017

Lihastautiliitto ry antoi 28.3. lausuntonsa hallituksen esitysluonnokseen valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa.

Lausunnossa nostettiin esille ennen kaikkea huoli harvinaisten sairauksien huomioimisesta lainsäädäntöluonnoksessa sekä luonnoksen painottuminen terveydenhuoltoon niin, että sosiaalipalveluiden osuus jää varsin heikoksi. Lausunnossa otettiin kantaa myös monia eri palveluita tarvitsevien lihastautia sairastavien sosiaali- ja terveyspalveluiden integraatioon sekä palveluketjun varmistamiseen, jotka jäävät luonnoksessa vaille konkreettisia raameja.

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Kansainvälisen harvinaisten sairauksien päivän kunniaksi Turussa järjestetään 28.2. aamupäiväseminaari, jossa käsitellään harvinaissairauksien tutkim
Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Nuori, anna äänesi kuulua!   Haku Lihastautiliiton nuorisotoimikuntaan alkaa 12.2.2018 ja haku päättyy 2.3.2018 klo 23.59   Nuorisotoimikuntalaisena p
Tervetuloa Lihastautipäiville Turkuun 14.-15.4.2018! Lihastautipäiviä vietetään tänä vuonna Scandic Juliassa Turussa. Lihastautipäivien ohjelma koostuu