Lihastautiliiton lausunto hallituksen esitysluonnokseen valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa

29.03.2017

Lihastautiliitto ry antoi 28.3. lausuntonsa hallituksen esitysluonnokseen valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa.

Lausunnossa nostettiin esille ennen kaikkea huoli harvinaisten sairauksien huomioimisesta lainsäädäntöluonnoksessa sekä luonnoksen painottuminen terveydenhuoltoon niin, että sosiaalipalveluiden osuus jää varsin heikoksi. Lausunnossa otettiin kantaa myös monia eri palveluita tarvitsevien lihastautia sairastavien sosiaali- ja terveyspalveluiden integraatioon sekä palveluketjun varmistamiseen, jotka jäävät luonnoksessa vaille konkreettisia raameja.

Jaa uutinen:

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä

Selaa uutisryhmää Yleisuutiset

Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480 100. Linja aukeaa soittoajan alettua, ja se suljetaan soittoajan päätyttyä. Puhe
Lihastautiliitto järjestää keväällä lapsiperheille valtakunnallisen tapahtuman Helsingissä, Merimaailma SEA LIFEssa lauantaina 29.4.2017.  Ohjelman ja
ALUEELLINEN TIETOPÄIVÄ MYOSIITEISTApolymyosiitti, inkluusiokappalemyosiitti ja dermatomyosiittiAika: Keskiviikko 3.5.2017 klo 12.00–17.00 Paikka: Vammaisjä
Mitokondriotautia sairastaville sekä heidän läheisille ja omaisille järjestetään vertaistapaaminen Helsingissä, Valkeassa talossa, 9.-11.6.2017. Vertaist
ALS-päivät Helsingissä 17–18.6.2017 Onko perinnöllisyyden tutkimisella yhteyksiä hoitojen kehitykseen? Tästä aiheesta puhuu neurologian erikoislääk
Lihastautiliitto järjestää yhdessä Matka-agenttien kanssa  11. – 15.9.2017 matkan Tallinnaan. Tallinna on suomalaisille tuttu Viron pääkaupunki, joka