Sosiaalineuvonta

Sosiaaliturvasuunnittelija Hanna-Mari Hanhiala on siirtynyt toisiin tehtäviin. Uuden työntekijän rekrytoinnin ollessa vielä kesken, voitte ottaa yhteyttä ohjaus- ja neuvontakysymyksissä järjestösuunnittelijoihimme, jotka neuvovat teitä eteenpäin. Järjestösuunnittelijoiden yhteystiedot löytyvät täältä.

Myös Lihastautiliiton toiminnanjohtajaan Leena Nissilään  voi olla tarvittaessa yhteydessä: leena.nissila@lihastautiliitto.fi tai p. 044 0649494.

Lihastautiliitto julkaisee vuosittain Sosiaalikompassi-julkaisun,  johon on koottu tavallisimpia vammaisuuteen ja pitkäaikaissairauksiin liittyviä palveluja ja tukimuotoja. Sosiaalikompassi ilmestyy helmikuussa Porras-lehden liitteenä, joten siihen kootut tiedot perustuvat kulloisenkin julkaisuvuoden tammikuun tilanteeseen. Esimerkiksi vuoden aikana tapahtuvat lakimuutokset voivat siis vaikuttaa Sosiaalikompassin tietoihin.

Sosiaalikompassi 2018

Lihastautiliitto tarjoaa kuukausittain puhelimitse lääkärin antamaa neuvontaa. Lihastautiliiton puhelinlääkärin tavoitat soittoaikana numerosta 044 0480
Lihastautiliitto järjestää 4.-5.4.2019 Tampere-talossa Lihastautien kehittyvä tutkimus ja hoito 2019 -konferenssin lihastauteihin liittyvistä ajankohtaisis